1. نرم افزار منابع انسانی
  2. Blog

کارهای نادرست به علت داشتن شغل نامناسب (2)

عادات غذایی غلط

زمانی که در ساعت‌های بی‌وقفه و نامنظم کار کنید، الگوهای غذایی‌تان دچار اختلال شده و باعث می‌شود عادات غذایی ناسالم مانند خوردن‌های بی هدف و غفلت از وعده‌های اصلی جایگزین آن شوند.

استرس در محیط کاری ممکن است به خوردن از روی استرس منجر شود که این یکی از شاخص‌های زیاده روی در غذاهای بی ارزش است. اما معمولا افراد برای کنترل استرس و هوشیار ماندن از میان‌وعده‌ها استفاده می‌کنند. خوردن در لحظات استرس‌زا،‌ سیری را به تاخیر می‌اندازد و زمانی احساس سیری می‌کنیم که بیش از حد خورده‌ایم.

از طرفی، زمانی که مشغول پروژه و کار زیاد باشیم ممکن است احساس کنیم که زمانی برای غذا خوردن نداریم و یا این کار را فراموش می‌کنیم. بسیاری از کارمندان می‌گویند که به دلیل حجم بالای کار احساس گرسنگی نمی‌کنند و ممکن است کل روز را بدون غذا سپری کنند.

تغذیه‌ی ضعیف بر احوال و کارآیی کلی فرد تاثیرگذار است و ممکن است ترکیبی از نخوردن و در پی آن پرخوری اتفاق بی‌افتد. اگر کار شما استرس‌زا باشد، اشتها سرکوب شده و زمانی که احساس گرسنگی کنیم، در واقع بیش از حد گرسنه شده ایم و نمی‌توانیم بفهمیم واقعا هوس چه چیزی را کرده ایم. در این حالت از میزان مواد مغذی که بدن نیاز دارد غافل می‌شویم. پس پیشنهاد می‌کنیم که آلارمی را برای میل کردن میان‌وعده تنظیم کنید و همچنین زمان استراحت مشخص و منظمی را برای ناهار اختصاص دهید.

رفت و آمد پردردسر

میانگین زمان رفت و آمد در آمریکا حدود نیم‌ساعت است، اما رفت‌ و آمد‌های طولانی تا 90 دقیقه و بیشتر هم می‌رسند. رفتن به محل کار و برگشتن از آن مخصوصا اگر بیشتر از یک ساعت به طول بی‌انجامد،‌ کار لذت بخشی نیست. خواه دلیل آن ترافیک سنگین در اتوبان باشد، یا تاخیر در مترو و یا پیاده روی طولانی در وضعیت جوی نامناسب؛ به هر حال جزییات رفت و آمد شما ممکن است باعث شود از شغل‌تان متنفر شوید.

بسیاری از کارمندان مخصوصا آن‌هایی که در شهرهای بزرگ کار می‌‌کنند، مجبورند سه ساعت قبل از شروع کار بیدار شده و به سمت محل‌کار حرکت کنند. معمولا این مسئله موجب کم‌خوابی شده که عوارضی از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن، مشکلات تمرکز و افزایش عصبانیت را به همراه‌ خواهد داشت. در این‌صورت در پایان شیفت کاری فقط می‌خواهید به خانه برگردید.

محیط کاری ناسالم

وجود محیط کاری مثبت برای رضایت کارمندان ضروری است اما همیشه در عمل این‌طور نیست. زمانی که هرروز در تیمی با کارمندانِ بی‌حوصله و رئیسی که به جزییات به طور افراطی اهمیت می‌دهد کار کنید، قطعا احساس راحتی و با انگیزه بودن نخواهید کرد.

اگر کارمندی بیش از هشت ساعت در روز کار کند محیط کاری او می‌تواند سلامتی‌اش را بهبود بخشیده و یا به آن ضرر برساند. کار کردن طولانی مدت در تحت شرایط استرس‌زا موجب ترشح هورمون استرس، کورتیزول، می‌شود که در آینده مشکلات سلامتی را به همراه‌ خواهد داشت.

همچنین شما ممکن است احساس بی‌انگیزگی کرده، مضطرب شوید، افسرده شوید و در شرکتی مجبور به کار شوید که در آن راحت نیستید. اگر این‌طور است به دنبال شغل دیگری باشید. هیچ شغلی ارزش این را ندارد که سلامتی‌تان به خطر بی‌افتد.

برای مطالعه بخش اول این مقاله اینجا کلیک کنید

برای مطالعه‌ی مقاله های بیشتر به مجله کارچات مراجعه کنید.

همچنین می توانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از بروزترین اخبار حوزه مدیریت منابع انسانی با خبر شوید.

DNN