1. نرم افزار منابع انسانی
  2. Self-knowledge
 

نتیجه تست ام ام پی آی 2 به صورت تفسیر و رسم نمودارهای مربوطه بعد از انجام عملیات پرداخت قابل ارائه خواهد بود توجه داشته باشید در صورتی که می خواهید تفسیر به صورت جزیی انجام شود باید نتیجه تست را به متخصصین روانشناسی ارائه دهید. که دارای کارشناسی ارشد یا دکتری بالینی باشند.

تست روانشناسی MMPI2 شامل 567 سوال است در صورتی که می خواهید سریع ومختصر نتیجه آزمون را دریافت کنید از تست MMPI (فرم کوتاه تست شخصیت MMPI) که دارای 71 سوال می باشد استفاده کنید.

نمودارهای رسم شده شامل نمودار مقیاسهای بالینی، خرده مقیاسهای هریس-لینگوز و نمودار محتوایی و نمودار تکمیلی می باشد.

برای اینکه بتوانید از این آزمون برای شناخت شخصیت خود استفاده کنید، می بایست بالای 16 سال سن داشته باشید و یا تا کلاس هشتم درس خوانده باشید.

برخی از کاربردهای تست MMPI:
1- در امور قضایی و اصلاح تبهکاران

2- ارزیابی بیماریهای همچون بیماری استرس پس از ضربه (PTSD) ، افسردگی بالینی و اسکیزوفرنی

3- یافتن کاندیدهای مناسب جهت موقعیتهای اجتماعی که با سلامت جامعه در ارتباطند. مانند کارکنان انرژی هسته ای، افسران پلیس، خلبانان هواپیما و سایر موارد.

ا4- ارزیابی بیماران روانی و انتخاب رویکرد درمانی مناسب

در جلسات مشاوره که برای درمان و کنترل بیماری ها و اختلالات روانی و رفتاری انجام می گیرد، روانشناس می تواند به واسطه تست mmpi ، شخصیت فرد بیمار را هرچه بیشتر و بهتر شناخته و از این طریق روند درمانی را خیلی بهتر پیش ببرد.

5- مراکز مشاوره دانشگاهها

6- ازدواج و مشاوره خانواده

یکی از بهترین کاربردهای آزمون MMPI یا مینه سوتا ، در جلسات مشاوره قبل از ازدواج است. در این جلسات برای اینکه روانشناس بتواند به شناخت خوبی از شخصیت زوجین برسد، می تواند از تست شخصیت شناسی mmpi استفاده کند. تا از این طریق با پی بردن به شخصیت اصلی زوجین بتواند روند مشاوره ازدواج را هرچه بهتر پیش ببرد.

7- سازمانهای استخدامی

یکی دیگر از مهمترین نمونه های کاربرد تست MMPI در مصاحبه ها و آزمون های استخدامی مشاغل است. صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها، به خصوص در کشورهای اروپایی که ویژگی های رفتاری و شخصیتی کارمندان و افراد مشغول به کار برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است، برای پی بردن به شخصیت واقعی افراد، هنگام مصاحبه شغلی، از آن ها تست mmpi نیز می گیرند.

این ها چند مورد از نمونه های کاربرد تست mmpi بودند که به بررسی آن ها پرداختیم. به طور کلی می توان گفت در تمامی جلسات مشاوره، مصاحبه و ...
که شناخت دقیق شخصیت فرد برای طرف مقابل مهم است، بهترین گزینه، استفاده از آزمون شخصیت شناسی mmpi می باشد.

DNN